—
Na prelome mája a júna sa uskutočnil prieskum, ktorého cieľom bolo hodnotiť kvalitu zdravotnej starostlivosti pacientmi a odbornou verejnosťou v skupine srdcovo-cievnych ochorení.
Prieskum medzi pacientami sa uskutočnil v dňoch od 29. do 31. mája v Národnom ústave srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Stredoslovenskom ústave srdcovo-cievnych chorôb v Banskej Bystrici a Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Do prieskumu sa zapojilo 401 respondentov, z čoho bolo 200 ambulantných a 201 hospitalizovaných pacientov.
Podobná anketa adresovaná odbornému personálu týchto ústavov sa uskutočnila v dňoch 30. mája až 5. júna. Zúčastnilo sa na nej 127 zdravotníckych pracovníkov.
Prezentáciu výsledkov prieskumu nájdete na stránke novezdravotnictvo.sk. Z prezentácie vyberáme niektoré údaje:
73 % odbornej verejnosti (špičkoví lekári, primári a zdravotné sestry v národných ústavoch srdcovo-cievnych chorôb) zaznamenalo za uplynulé dva roky celkové zlepšenie personálneho a materiálno-technického vybavenia.
67 % ambulantných pacientov (respondenti, ktorí boli interviewovaní v ambulanciách národných ústavov srdcovo-cievnych chorôb) hodnotí terajšiu úroveň zdravotnej starostlivosti v porovnani s jej úrovňou spred dvoch rokov ako lepšiu.
49 % hospitalizovaných pacientov (respondenti, ktorí boli interviewovaní v lôžkových častiach národných ústavov srdcovo-cievnych chorôb) zaznamenalo za uplynulé dva roky zlepšenie. Podľa veľkej časti týchto pacientov (42 % hospitalizovaných pacientov) je úroveň zdravotnej starostlivosti rovnaká ako pred dvoma rokmi.
35 % ambulantných pacientov na vyšetrenie čakalo nanajvýš týždeň, 26 % muselo čakať dva týždne a 39 % muselo čakať tri týždne a viac.
V 84 % bol dodržaný termín {deň a hodina) objednávky.
30 % respondentov považuje čakaciu lehotu na hospitalizáciu za „prekvapivo krátku“, ďalších 42 % ju považuje za primeranú a 16 % bolo hospitalizovaných v rámci akútneho príjmu.
Vyše 80 % ambulantných pacientov by oznámkovalo lekárov a sestričky známkou „1“ (na výbornú), pričom priemerná známka bola 1,2.
99 % pacientov vyjadrilo spokonosť s tým, aký záujem o ich zdravotný stav prejavoval personál oddelenia, na ktorom boli hospitalizovaní.
Zlepšenie úrovne zdravotnej starostlivosti pociťovali najmä pacienti SsÚSCH v Banskej Bystrici (50 % uviedlo, že je dnes úroveň zdravotnej starostlivosti lepšia) a VÚSCH v Košiciach (51 %). Na druhej strane, len 38 % pacientov v bratislavskom NÚSCH uviedlo, že celková úroveň zdravotnej starostlivosti sa zlepšila.
58 % odborného personálu si myslí, že na oddeleniach nie je dostatok zdravotných sestier.