—
Úrad pred dohľad nad zdravotnou starostlivosťou dostal za prvé štyri mesiace tohto roka 253 sťažností od pacientov, povedal novinárom na tlačovej besede predseda úradu Ján Gajdoš.
Z nich bolo zatiaľ doriešených 143 a z nich bolo 12 uznaných za opodstatnené. Najčastejšie boli sťažnosti smerované na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, neoprávnené vyberanie poplatkov a na nedodržiavanie etiky zdravotníckych pracovníkov.
Úrad pre dohľad má podľa zdravotníckej legislatívy v kompetencii dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti ako aj nad verejným zdravotným poistením. Úlohou úradu je i výkon pitiev. Gajdoš zverejnil historicky prvú reálnu štatistiku výsledkov pitiev. Od januára do apríla urobil úrad 2350 pitiev, pričom v 35 prípadoch zistil rozdielne závery klinickej a pitevnej diagnózy. Podľa Gajdoša úrad tieto prípady osobitne skúma, preto ich nechcel zatiaľ konkretizovať.