Úrad pre dohľad o marketingových aktivitách poisťovní

štvrtok, 13. júl 2006, 9:47

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou vydal tlačovú správu, v ktorej reaguje na prebiehajúcu reklamnú kampaň zdravotných poisťovní.

Ako orgán dohľadu nad zdravotným poistením bude úrad využívať všetky svoje kompetencie na to, aby táto súťaž bola korektná a v súlade so zákonom.

Podľa zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov zdravotná poisťovňa nesmie pri propagácii svojej činnosti poskytovať nepravdivé alebo zavádzajúce informácie, zamlčovať dôležité skutočnosti a ponúkať výhody, ktoré nevie zaručiť.

Zákon však nedefinuje rozsah a štruktúru reklamných aktivít, čo úrad považuje za nedostatok súčasného znenia citovaného zákona. Z tohto dôvodu bude iniciovať legislatívnu zmenu, ktorá by definovala transparentné podmienky marketingu. Podľa názoru úradu by zdravotná poisťovňa mohla investovať do propagácie a reklamy len v prípade, že by dosiahla kladný hospodársky výsledok hospodárenia, teda by mala vyrovnané všetky záväzky voči poskytovateľom i poistencom.

Úrad zahájil dohľad na diaľku v Dôvere zdravotnej poisťovni, a. s. zameraný práve na jej reklamnú činnosť a rovnaké kroky podnikne aj v prípade marketingu ostatných zdravotných poisťovní.

Štvrťročník o liekovej politike

Pharma Outlook

Sprievodca pôrodnicami

Sprievodca pôrodnicami

rodinka.sk & HPI

Prihláste sa na odber newslettera

Ak sa chcete prihlásiť k odberu newsletteru, zadajte svoju e-mailovú adresu do poľa pod týmto textom a stlačte tlačidlo.

Slovenská aliancia pre chronické ochorenia